måndag, juli 04, 2005

Annorlunda vecka

Först; bröllopet med efterföljande fest var kanon. Trevligt, lättsamt och god mat och gratis dryck (!). Kan ju inte bli mycket bättre än så.

Nu är det sista jobbveckan innan det äntligen är dags för semester!!! Längtar så jag vet knappt till mig. Vi ska ju till norra Öland på lördag och tyvärr läste jag i tidningen att algblomningen är tidigare än vanligt i år. Det brukar alltid blomma någon dag men då brukar vi alltid kunna bada på östra sidan. Vi får väl se hur det blir i år. Förbannade miljöförstöring!

M är här igen och det gör att veckan blir ganska annorlunda. Hon bor ju annars på behandlingshem under tvångsvård. Så när hon är här är det en del passande och pusslande. Hon får ju inte komma och gå som hon vill. Inte heller ringa eller vara med vilka hon vill. Kort sagt får hon inte göra något av det hon helst vill. Vilket i sin tur betyder att jag/vi hela tiden måste passa och bestämma. Det stjäl en del energi kan jag intyga. Nu ska vi iväg till affären och handla middagsmat.

Inga kommentarer: