söndag, september 18, 2005

Stora tvättardagen

Oj, vad mycket tvätt vi har idag. Lakan, handdukar och allt som måste tvättas för att sedan packas. Skönt med söndag. Går runt i värsta myskläderna och bara är. Ute är det ruskväder. Även om jag saknar Moltas massor så är det skönt att bara få vara inne en sådan här dag. Inga måsten om promenader eller träning. Fast om han fanns här så skulle jag gladeligen ge mig ut... Drömde om Moltas i morse och vaknade av att jag grät. Joakim ruskade i mig och undrade vad det var med mig. Usch och fy. Älskade, älskade hund.

Har migrän idag för tredje dagen i rad. Jobbigt, det är så tröttande. Skulle kunna sova hur mycket som helst känns det som. Tyvärr hjälper det inte utan jag tenderar att bli ännu tyngre i huvudet av för mycket sömn. Det är en svår balansgång det där.

Jag var förresten på löne- och utvecklingssamtal med min chef i fredags. Det gick jättebra. Han var så nöjd med vad jag gör. Återstår att se vad det gör i lönekuvertet. Lönelyften i den kommunala verksamheten är ju inte precis gigantiska. I alla fall inte för oss vanliga dödliga arbetare...

Inga kommentarer: