torsdag, november 17, 2005

Joakim ringde...

...och undrare varför jag aldrig bloggar längre. "Nu får du ju ta och skriva något!"

Ok.

Imorgon ska vi åka till Ullared vilket ska bli kul. Hoppas på att kunna göra lite fina advents-jul-fynd såsom ljus, adventsstjärna och gardin till köket. Advent och december är, näst efter sommaren, den bästa tiden på året. Mysigt med alla goda lukter och tända ljus och faktiskt också snön. Jag är annars ingen stort fan av vinter och snö. Snö i december och några dagar med sol och ett par minusgrader på jullovet går bra. Sedan får det gärna bli april och vår.

Jag har funderat på att hälsa på Moltas. Numera kan jag tänka på honom utan att bli ledsen, även om det fortfarande händer att ögonen svämmar över. Det känns som om att det skulle kunna bli kul att se honom igen. Inte någon längre stund eller så men hälsa lite på honom i hans nya trädgård och sedan sannolikt gråta i bilen på väg hem. Fast jag tror att det vore värt det.

Sockervadd är en pärla och hon charmar oss varje dag. Hungrig är hon också :) På morgonen ligger hon på köksgolvet och åmar sig samtidigt som hon "jamskriker". Inte några söta "mjau" där inte utan mer "mjäääääaaauuuäääiiiiaaauuii". Typ.
2005-11-13 Farsdag i VMO 034

Nu ska jag till tvättstugan. Go´kväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

GUD så söt sockervadd är!! Vilken liten docka! Helt bedåårande...