torsdag, november 24, 2005

Mitt-i-mellan-filmer

Jag klarar inte filmer i ovanstående, egenpåhittade, kategori. Dvs filmer som är overkliga men som utspelas i verkligheten. Typ "Mr and mrs Jones". Typ "The island" som Jocke ser i bion just nu men som jag efter 70 min inte längre stod ut med. Filmer måste vara antingen eller. Svarta eller vita. Verkliga eller overkliga. "The island" går bort men "Star wars" går hem. Konstigt nog gillade jag ju också "War of the worlds" vilken är en film som utspelas i den vanliga världen fast med väldigt overkliga inslag. Det är väl det då, att de overkliga momenten verkligen är overkliga. Ganska invecklad teori inte sant? Hur som helst så är/var inte "The island" ens värd att se klar, utifrån denna välutvecklade teori gällande min filmsmak.
Whatever...

Imorgon ska jag till Halmstad på tjejkväll. Vi är några tjejer som en helg under hösten åker till en sommarstuga och ikläder oss myskläder och därefter äter massor med mat och pratar och pratar och pratar och... Menyn är bestämd till lammfärsbiffar med timjan, ugnsbakade rotfrukter och rosmarinsås. Till detta serveras tomat-och-löksallad och givetvis rödvin. Till efterrätt blir det vaniljpanacotta med bär.
Jag och J åker på eftermiddagen vilket är bra för då hinner jag gå en runda på stan innan. Shoppingturen till Ullared förra fredagen slutade utan något handlat nämligen... Jag har varit i Ullared massor med gånger men aldrig, aldrig , aldrig att det har varit så mycket folk som just den dagen! Vi försökte hålla humöret uppe och kolla efter det vi bestämt men det var omöjligt att ens _komma åt_ någon vara. Vi lämnade vagnen och åkte hem igen... Detta medför att jag, som sagt, måste ner på stan imorgon och förhoppningsvis lyckas bättre med inköpen.

På lördag ska vi till D och B och äta mat och spela spel. Det var länge sedan nu och det ska bli jätte kul. På söndag är det traditionsenlig grötkväll hemma hos mamma och pappa.

När ska jag hinna pynta och göra adventsfint??

Inga kommentarer: