måndag, januari 09, 2006

Alltid redo

Jag tänker ju bli en sån där människa som tar massor med fina bilder i tid och otid och då måste man ju alltid ha kameran med sig. Sagt och gjort. Idag har den varit med på jobbet och det fina vädret renderade i en promenad på lunchen. Promenaden renderade i följande strå:
Strå
Inte så originellt motiv men skärpan blev bra.

Tillbaka på jobbet efter promenaden:
Skylt

Sedan satte jag mig vid mitt skrivbord och letade efter något roligt att fota:
Pennor
Inte så vidare roligt men varför har man så många pennor? Egentligen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också tusentals pennor på jobbet, även hemma också visserligen. Undra varför det blir så, man kan ju oftast bara använda en i taget. Idag lyckades jag även någonstans i huset få med mig ännu en penna ner på mitt rum. Jag är en ofrivillig penntjuv ;)

Kramar
Annah

Anonym sa...

Du tappar den du har, du köper en ny, tappar bort den, köper en ny igen, tappar den, hittar en i väskan, någon lånar den och kommer inte tillbaka med den, du lånar en av någon och glömmer lämna tillbaka den, du tappar bort den, du köper en ny.

och plötsligt en dag hittar du alla du tappat bort och lägger allt i en fin burk på skrivbordet som i slut ändan kommer att tömmas och fyllas om vart annat.