lördag, januari 07, 2006

Goddag yxskaft

Det är, som någon så riktigt påpekat i gästboken, inte december längre. Jag är ju mer än lovligt förvirrad :-) Å andra sidan bjuder inte heller januari på något vidare fotoväder. Grått, grått och grått. Jag är med på att man kan ta fina foton när solen väl visar sig i vinterlandskap. Nu blir det dock bara vitt och grått. Inte alls några roliga foton.

Jag har varit hos Ingmari och promenerat, eller snarare pulsat, i skogen i två timmar. Vi hade Hedvig och Maiden med oss. Och kameran. Vi har samma modell på våra kameror jag och Ingmari. Förhoppningsvis kan vi lära varandra något allt eftersom vi, återigen förhoppningsvis, blir duktigare.
Maiden
Maiden med både snö och gråa hår i ansiktet.

Cykel
En gammal, gammal cykel vilade sig mot en trave virke.

Gran
Slutligen ett sådant där makrokort som man tycker är så fint hos alla andra men inte lika bra när man själv ska försöka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Övning ger ju färdighet vet du! Så det är bara att öva mera med kameran! Fast jag tycker redan det ser bra ut! :)

Kram Linda

Anonym sa...

Jag vet...Januari och februari är årets mest tråkiga månader...Nu vill jag ha vår...:-))

Kram