fredag, januari 20, 2006

Lugn vecka

Joakim frågade igår varför jag inte skrev något här. Ingen inspiration svarade jag. Fast nog kan jag producera ett litet inlägg...

Fredag idag. Hur skönt som helst. Jag har varit sjuk onsdag, torsdag och idag. Fast idag är jag pigg och får förhoppningsvis så vara i helgen.
Igår såg morgonen ut så här:
Morgonrodnad
Idag är det snöoväder. Det blåser och snöar på alla håll. Kallt är det också, - 10 grader. Vilket i vinden sannolikt innebär det dubbla.

Har kollat upp en fotokurs här i stan. Jag och Ingmari har pratat om att gå en sådan kurs ihop. Problemet är att den går på tisdagar och då vet jag, av erfarenhet, att Ingmari tränar räddning. Det vore dock både roligt och välbehövligt.

I lördags var jag med Joakims syster på akuten. Hon hade brutit handleden och doktorn bestämde att operation inte behövdes men däremot reponering. Dvs att _dra_ de brutna benen på plats. En sköterska tog tag i överarmen och doktorn drog i handleden och Sophie skrek. Ingen angenäm upplevelse. Jag ämnar vara rädd om mina handleder eller i alla fall bryta dem på ett sådant sätt att det krävs operation. Någon reponering vill jag inte vara med om.

Katten på bilden nedan, Bredablicks Sockervadd alias Fluffan Fluffansson, är för övrigt till salu om någon vill ha ett monster. Hon är på och i allt. River ner krukor, sprider ut lecakulor över hela lägenheten, snor pennor och gömmer dem under soffan, äter som en häst, hänger i tyget på fåtöljen osv osv osv. För en billig penning blir hon din!
Fönsterkatt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Släng hit Fluffan Fluffansson så jag kan offra mig och ta henne =P

Hoppas att ni får en fin helg!!

*Kramar*

Anonym sa...

Sådär säger du bara, sen när hon ligger där och purrar så smälter du ;)