tisdag, maj 30, 2006

Nikon coolpix 8700

Någon som har något att säga om den? Till saken hör att jag får köpa en ny för 3000 kr, inkl ett större batteri.

Jag har mailat in nya bilder, dvs tagna efter servicen, till återförsäljaren. Han har vidarebefodrat dem till Konica och ska återkomma till mig efter att de har tittat på dem. Återförsäljaren själv sa: "Jag hade svårt att hitta var i bilden kameran skulle ha focuserat, det fanns ingen riktig skärpa i någon av bilderna. Färgen tyckte jag var okej. Viss kornighet fanns det också."
Om det blir någon form av kompensation så tror jag att jag får en ny likadan. Jag har sagt att jag önskar få pengarna tillbaka eller att jag lägger till och köper en annan. Nu har dock ovanstående erbjudande dykt upp och jag vet inte hur jag ska tänka. Att leta efter och sedemera bestämma sig för en digitalkamera är minst sagt en djungel... Det är fritt fram för tips och recensioner. Andra kameror som finns med i tankarna är Nikon d50, Canon eos 350d, Canon powershot S3-IS.

I och med internet har filmladdningen tagit fart igen (!) och det är nu dags för Wallander - Den svaga punkten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Själv är jag grymt sugen på en Canon S3!!