fredag, augusti 25, 2006

The Hurricane

Det har hänt förr. Att en film fullkomligt tagit mig med storm och gjort mig mållös. Det hände med "A beautiful mind" och det hände med "Cinderella man". Och ikväll hände det igen. Vi har precis sett klart "The Hurricane". Den bästa film jag sett på länge. Och det faktum att den bygger på verklighet gör att tårarna inte riktigt vill sluta droppa. Jag kände tidigt i filmen hur den berörde mig och den känslan bara växte. Efter en timme fick vi ta en paus... Denzel Washington har tidigare tillhört mina absoluta favoriter och insatsen i kvällens film bara bekräftar detta. Han var helt otrolig!

Och som om inte detta räcker så var filmens soundtrack mycket bra. Bara en sån gammal godbit som Etta James "In the basement" kan ju lyfta nästan vilken film som helst!

Om du inte sett den så är du skyldig Rubin "Hurricane" Carter att göra det!

Inga kommentarer: