måndag, oktober 02, 2006

Mycket måndag

Idag är det mycket måndag, dvs segt, tråkigt och långt till helgen. Jocke jobbar till råga på allt kväll den här veckan vilket inte är roligt. Det är inte det att jag inte överlever utan honom på kvällarna men det är tråkigt att inte ses på hela veckan. All kommunikation sker via telefon och/eller sms och utan närkontakt. Han sover när jag går till jobbet, han har åkt när jag kommer hem och i regel sover jag när han kommer hem vid 23.30. Blä tycker jag om det.

Jag pratade precis med Ulla och nu ska vi ta tag i våra morgonpromenader igen. 05.30 imorgonbitti ses vi. Vi har haft uppehåll i två veckor nu pga vår Greklandsresa plus att Ulla var borta när jag väl kom hem. Men nu så är det dags igen och det känns bra! Om än tidigt...

Annars är jag sugen på höst nu med nya höstkläder, klänning och strumpbyxor, stickade tröjor, tända ljus på kvällen och härliga hemmakvällar i gott sällskap med god mat och dryck!

1 kommentar:

Anonym sa...

Och jag som sitter och gnäller över att Micke ska jobba sent hela veckan men han kommer nog hem innan 22.00 iallafall..så jag hinner ju se honom liite. Lite mer synd om dig! =) Tur man inte har det så alltid, blää

Jag längtar oxå efter riktigt ruskigt höstväder med ljus och mys i stora tröjor och strumpbyxor!!! Verkar onekligen som hösten är på väg om man kikar ut i dag...

kram o ha en bra dag!!