fredag, januari 05, 2007

Nallnan

Eller Mammlan eller Mallnan eller Nallma men också ibland Mallan. Det är nämligen det jag suktar efter. Att Gustaf ska kalla mig för Mallan. Malena har blivit till Faster Mallan och han säger Mallan ibland. Alldeles tydligt och klart och jag blir varm i hjärtat och lite tårögd. De, dvs min bror och Gustaf och Elsa är här nu över helgen. Mamma Belinda är hemma i Skövde och vilar upp sig och fixar och donar hemma. Igår spenderade jag hela eftermiddagen med dem och det var supermysigt. Vi busade och kramades och sjöng till Mora Träsk. I eftermiddag kommer Gustaf hit och då ska han bada i badkaret. De har inget badkar hemma. Gustaf är tokig i vatten och älskar att bada. Faster Mallan har varit och köpt badskum som är snällt mot barnögon.

I eftermiddag ska herrarna åka och handla. Kl 15 bär det av till affären men menyn är tydligen ännu inte bestämd...

Inga kommentarer: