söndag, februari 04, 2007

The Departed

Igår kväll såg vi "The Departed" och den var mycket, mycket bra. Massor med duktiga skådespelare och därmed också mycket bra rolltolkningar. Jack Nicholson spelade en gangster, äcklig och dryg, men ingen gör ju det som han. Matt Damon spelade bad guy. Jag var säker, av någon anledning att han skulle vara the good guy men inte. Han spelade också suveränt bra. Men frågan är om inte Leonardo DiCaprio imponerade mest på mig. Jag har inte haft så höga tankar om honom men sedan jag såg "The Aviator" och nu då den här så framstår han mer och mer som en himla duktig skådespelare. En mycket, mycket bra film som jag varmt rekommenderar!
Maten då? Det nya fläskfiléreceptet? En höjdare enligt oss båda. För oss ganska ovana smaker med chilisås och senap men det var supergott.

Nu blir det skidor resten av dagen. Jaktstart för herrar först, superG för damer och därefter jaktstart damer. Kvällen bjuder med största sannolikhet på film och kanske en pizza till det.
Förresten så blev det ingen melodifestival alls för oss igår och av tidningarna att döma idag så missade vi ingenting... Man får väl se den sista tävlingen, alltså själva den svenska uttagningen. Det känns som om det kommer räcka.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ju repris på Mello om en halvtimma!! Jag MÅSTE se den oavsett hur ruttet det är.. =)

Gillade oxå Departed men inte slutet.. blev lite besviken där faktiskt, för resten av filmen var ur-bra!!

kramis