lördag, augusti 11, 2007

Loppis IGEN

Mycket loppisar har det blivit på sistone. Idag har vi, jag, mamma och Bettan besökt 4 st. På den första köpte jag nedanstående kakfat och på den sista skålen. Tydligen är det pressglas, opalinglas, från Glimma Glasbruk, Glimåkra? Om någon vet så skriv gärna och berätta.

Ikväll ska vi till min svärfar och grilla tillsammans med Joakims syskon. Mycket trevligt förutom alla myggen. De har stuga vid en sjö och myggen är överjävliga! Det blir till att klä på sig ordentligt.

6 kommentarer:

Skatan sa...

Hej och tack för besöket! Så roligt att läsa dina rader, de värmer : ) Hoppas det finns någonting kvar av dig efter grillfesten...med tanke på alla hungriga mygg, menar jag!

Sov gott.

Anonym sa...

Jättefina kakfat!
Tänk vad mankan fynda på loppisar!
Måste springa runt lite mera på sådana! *ler*
Mvh Lallis (som just trillade in här till dig)

Anonym sa...

Hej Malena!

Vilka fina kakfat & skålar du verkar finna på loppisar, jag hade en tanke att jag skulle åka runt som en annan loppfia denna sommar men icke har jag fått tummen ur jag heller... Kanske ska ta sig ut & dra en repa i helgen? Sugen blir man när man ser dina fina fynd!

Tusen tack M, för dina fantastiska ord om mina bilder. Jag är smått förstummad & vill mest bara mysa in med orden som får mig att le så ända in i själen. Tack. Tack & tack!

Stor kram Lisa & de röda

Christina Wendén sa...

Åh vad jag saknar att gå på loppis! Det blir ju liksom aldrig riktigt av... Dessutom finns risken att jag kommer hem med en massa fina saker som jag inte har plats med! =o)

Kram!
/Christina

vinklar o vrår sa...

Det stämmer, de är från Glimma glasbruk. Jag har dille på dem och köper alla jag kommer över =) Har likadana som du + några till... ;)
Gillade stolen du visade i ett inlägg lite längre ner också, riktigt nice!
Nu måste jag läsa vidare bland dina tidigare inlägg... Kram / Mia

Anonym sa...

Pressat glas. Gjordes mellan 1919-1969. Serien som du har kallas "Blixt" Finns även liknade varianter med annat mönster från Elme glasbruk.