söndag, juli 24, 2005

Det närmar sig

Det närmar sig träff med lille Gustaf. Min bror och hans fru ska flytta till Skövde. Vet ej om jag skrivit om detta innan? Patrik är officer och ska jobba på regementet i Skövde och Belinda är mammaledig. Jag har inte träffat Gustaf ännu men får så göra på torsdag. Då ska vi och mamma och pappa åka upp och hjälpa dem i deras nya lägenhet. Vi ska måla, tapetsera och sätta igen ett valv. Däremellan ska vi umgås, äta och dricka. Vi ska bo på hotell till fredagen då vi åker hem. Känns som en synnerligen trevlig utflykt.

Igår såg vi "Kinsey". Han som forskade om sex i början, mitten av 1900-talet. Filmen får hamna under rubriken sådär. Jag brukar ju annars, nästan kategoriskt, gilla verklighetsbaserade filmer. Men njae, den var riktigt roligt på något ställe men nä, inga Oscars här heller.

Ikväll blir det ny spelkväll. Mor och far ska få mat och sedan ska vi spela Nya Finans. Jag ska ladda för att anamma Joakims strategi mer. Vi får väl se vem som vinner...

Förresten! Igår var vi en hårsmån från att vinna 70 000 kr på V75. Tänk vad man blir besviken när det inte blir så, trots att pengarna aldrig ens varit dina. Och inte är det en astronomisk summa heller. En i hushållet, gissa själva vem, levererade de mest fula ord man kan tänka sig om den stackars häst som inte höll hela vägen.

Inga kommentarer: