lördag, juli 23, 2005

Fortsatt stiltje fast med ny säng och Nya Finans

Det regnar och regnar och regnar. Just nu är jag evigt tacksam för vår underbara vecka på Öland. Vi kunde inte fått en bättre start på semestern. Den här veckan ha vi bara varit hemma och slappat. Träffat kompisar, varit ute på krogen en liten sväng, sett på film, sovit länge, löst korsord. Det är ju också semester. Fast på ett annat vis. Ett välbehövligt vis.
Igår köpte vi en säng. En säng med tillhörande sängbord på Mio.
Sängen

Igårkväll och långt in i natt spelade vi Nya Finans med Sophie. Det är ju ett gammalt, hederligt spel. Riktigt roligt. Jag var "redig" och spelade förnuftigt. Jag förlorade. Joakim chansade massor och köpte allt han kom över. Han vann. Är Nya Finans direkt överförbart på verkliga livet? I så fall borde jag vara stenrik såsom jag slösar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, det vore riktigt trevligt om man kunde slösa hur mycket som helst och ändå bli rik.
Det var en riktigt fin säng ni skaffat också. Redig!


Nu ska vi se om jag kan slänga ihop några scones såhär på morgonkvisten.
Ha en skön söndag!

Kram
Annah