onsdag, juli 27, 2005

Inget Borås och inget annat heller

Vi tyckte att väderprognosen var alldeles för dyster för att åka till Borås Djurpark. Vi bestämde oss istället för att åka till High Chaparall. Inte ens ett bra b-alternativ men i alla fall ett sätt att spendera dagen. Sagt och gjort, vi mötte upp med Danne och Bettan och barnen och åkte iväg. När vi svängde in på parkeringen så sa jag högt "dra åt ..." Jag har inte sett något liknande på länge. Massor, massor, massor, massor med bilar och ännu mer folk. Kön till ingången var ca 200 m!!! Till High Chaparall liksom... Som till råga på allt har mage att ta 150 kr i inträde. Fast vi som bor i kommunen går in gratis. Danne och Bettan gick in med barnen, det var inte läge att föreslå dem att åka hem... Jag och Joakim åkte hem igen.

Vi gick en sväng på stan, fixade lite ärenden och handlade present till Gustaf. Sedan var vi och åt lunch på favoritcafét Arabusta. Grillad smörgås med pesto, chevréost och paprika.
Det finns ju bara hur mycket fina bebiskläder som helst. Jag vet inte om Gustafs kära föräldrar läser här innan imorgon så jag skriver inte vad vi köpte. Men mysigt och gulligt var det i alla fall. Och blått.

Nu ska jag duscha och Joakim ska sätta ihop hästarna tills ikväll. Igår var det V5 och vi hade fem rätt. 253 kr fick vi för det. Många bäckar små... Eller kanske inte.

Inga kommentarer: