fredag, augusti 26, 2005

Helg igen

Fantastiskt skönt. Äntligen. Jobbet är riktigt segt nu, saknar inspiration. Kände av detta redan i våras men tänkte att sommar och semester skulle ändra på den känslan. Tyvärr har det inte hänt...

Helg. Inget planerat. Och det känns så skönt. Vi har mycket framför oss och helgerna är bokade långt in i oktober. Förvisso med enbart roliga saker men ibland är det gott att bara vara. Och bara slappa och ta dagen och tiden som den kommer. På söndag ska vi kanske på trav, på Vaggerydsbanan som ligger här bredvid.
Annars blir det mat och dryck och med allra största sannolikhet film.

Veckan har förflutit utan större händelser. Fika på stan, trevligt. Ny mobiltelefon, Ericsson Z800i, alltid roligt med ny mobil. Lön idag, efterlängtad sådan. Jag är sugen på lite nya kläder men har inte riktigt ekonomi för det. Med tanke på allt som är på gång borde jag hålla hårt i plånboken. Men kanske att jag skulle snurra ner en liten runda på stan i eftermiddag. Bara en liten?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Får jag fråga vad det är som gör att du saknar inspiration till jobbet? Trist?
Har du jobbat som kurator länge? Jag har ju arbetat som handläggare ett år nu och känner att jag vill ha mer utmaning, men det få bli sen när jag är klar med studierna vid sidan. Ska ju läsa 25 poäng förutom jobb i höst ;)

Anonym sa...

Nej Malena,
Lönedagen är den farligaste shoppingdagen som finns på hela månaden! Det vet du av erfarenhet...

Anonym sa...

Vad skönt med en riktigt slapparhelg, hoppas det blir en trevlig sådan. Jag ska förresten också på trav (fast inte förrän i nästa vecka) och det ser jag fram emot! Ha det gott!