torsdag, december 22, 2005

Jullov

Idag vid lunchtid började mitt korta men välbehövliga jullov. Lärarna och eleverna är lediga till den 9 januari men vi kuratorer har semestertjänst. Dvs 25 dagar på per år och eftersom vi var i Grekland i höstas så hade jag bara en semesterdag kvar. Den har jag tagit ut i morgon. Så jag får vara ledig en lång helg i alla fall. Fast jag ska jobba extra inom äldreomsorgen på julaftons natt. Relativt lättförtjänta pengar och vi ska inte göra något speciellt på julafton i alla fall. Imorgon ska vi hem till mina föräldrar, på juldagen till Joakims pappa och på annandagen till Joakims mamma. På julaftons kväll åker vi nog hem till mina föräldrar och träffar min mormor och morfar och äter gröt. Och sedan går jag, som sagt, till jobbet kl 21.15.

Ikväll ska Joakim ut med innebandygänget och bowla och sedan blir det väl krogen skulle jag tro. Själv ska jag försöka jobba en del på min brors examensarbete(!). Som den snälla storasyster jag är så hjälper jag honom med det. I övrigt blir det nog en slapp kväll framför datorn och tv:n.

Imorgon ska jag ut på stan och fixa några sista småsaker bara och sedan är det familj, mat, klappar och mys som gäller!

Inga kommentarer: