söndag, december 25, 2005

Ensam och allena Malena

Idag är Joakim och firar jul med sin pappa och hela familjen. Endast Joakim för jag sitter här hemma själv. För att jag sannolikt har smittats med vinterkräksjukan...
Jag jobbade ju extra natten till idag och för att göra en lång och vidrig historia kort så har jag bivit blåst och fick jobba på den avdelningen som var stängd och satt i karantän just på grund av kräksjukan. Det är en historia för sig som jag ska ta med berörda chefer så fort det blir vardag. Hur som helst så insjuknade en boende inatt och ömsom spydde och ömsom hade diarre. Vinterkräksjukan är typ hur smittsam som helst och nu sitter jag bara och väntar... På kalaset idag fanns barn och gravida varför jag bestämde mig för att bli hemma istället. Inkubationstiden är 12-48 timmar. Inatt kl 01 har det gått 24 timmar...

Julafton med min familj i fredags var bra på alla sätt och vis. Några smärre missöden, med sjuk Gustaf och något missförstånd fanns väl men inget som inte kunde lagas...
Min mormor och morfar har sålt en del av sin stora tomt på Öland och tjänade följdaktligen en summa pengar. Så pass att alla barnbarn fick utdelning av detta i form av en tomte med medföljande kuvert. Jag tror minsann att mitt kuvert skall rendera i en digitalkamera. Jag funderar starkt på en svart KonicaMinolta Z6. Någon med erfarenhet?

Nu kommer Joakim snart hem och vi ska se klart en film vi började se igår, "27 sekundmeter snö". En bra svensk film i Agatha Christie-stuk. Jag tror dottern är mördaren...

Inga kommentarer: