tisdag, december 13, 2005

Tvungen

Har man en blog som några följer så är man ju vackert tvungen att då och då uppdatera. Och det har ju jag. Med några läsare. Så här kommer en lite tvingad blog...

Jag känner ingen julstress. Tvärtom. Den här tiden är mysig och skön. Goda lukter och smaker. Vackra ljus och hem. Härliga fester och familjemedlemmar.
Jag och Joakim ligger bra till vad det gäller julklappsinköp. Vi har några småsaker kvar bara. Vi har också bestämt oss för att laga viss julmat själva. Som Joakim så finurligt påpekade; "vi måste ju öva..." Så nästa onsdagkväll är det julstuga på Bredablick med matlagning, julklappsinslagning, rimning och godisbakande.

Imorgon är det julfest på jobbet och det ska bli kul. Som vanligt grunnar jag ju ihjäl mig på vad jag ska ha på mig... Men det blir nog bra med det. Det måste det ju bli om inte annat.
Vi är några som ska ses på puben innan och sedan är det julbord med dans på "Statt". Oj, vad det lät småstadsaktigt... Men vi bor ju i en småstad så då är det väl så det är. Antar jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag snubblade av en händelse in på denna blogg (som verkar mycket intressant!!) och förstår att du jobbar som skolkurator. Jag studerar till Socionom (har en termin kvar...SKÖNT!!), och skulle kunna tänka mig att jobba som skolkurator. Jag undrar därför om du har någon vidareutbildning, typ STEG 1 eller har du "bara" Socionomutbildningen i grunden? Är lite osäker på vad som krävs i ett sådant yrke.

Mindi sa...

Hejsan!

Minns du mig? :)
Någon ny resa på gång då? Vi har ännu inget bokat men vi är så sugna på Karpathos!!!

Kramis!