fredag, december 09, 2005

HV vann

Jodå, HV vann. Fast de sopade inte banan inte. Modo ledde länge med 2-0 men HV vände och spelade bra i sista. Och stämningen i bilen hem var bra :-) Trots allt :-)

Idag är det exakt ett år sedan Moltas "flyttade hemifrån". Han har det kanonbra där han lever nu. Hos en familj på landet där han slipper vara ensam. Han är med sin husse på jobbet. Husse kör ibland en maskin som dånar mycket. Då ligger Moltas med hörselskydd på sig, på en fäll bredvid och väntar! Jag som känner honom kan verkligen se honom framför mig :-) I övrigt så är det många skogspromenader och kurragömmalekar med husses och mattes barnbarn som gäller. Jag är övertygad om att han har det toppenbra. Sannolikt bättre, utifrån att han blev sjuk, än han hade haft det hos mig. Men det gör ont. Fortfarande. När jag pratar om honom som nu eller trillar över foton eller liknande så är gråten alltid nära. Han var en helt fantastisk och charmig hund. Jag sitter på jobbet och nu svämmar ögonen över så jag slutar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, nog har Moltas det bra alltid... samtidigt är det sorgligt även för mig, för han är trots allt den finaste golden jag träffat och du och han hörde liksom ihop...

Anonym sa...

Usch vad ledsen jag blir när jag läser vad du har skrivit...

Jag är övertygad om att du gjorde det som var allra bäst för honom, men smärtan måste vara enorm ändå.

Stora Kramar Lina