torsdag, december 08, 2005

Julklapp

I morse kom en kille som går i år 9 in till mig, tillsammans med sin mamma. De hade med sig en julklapp som "tack för all hjälp och stöd vi får". Mitt hjärta bara smälter och jag blir där och då så klart alldeles tårögd. Jag har lätt för att gråta och bli rörd, både av dåliga och bra saker. En sådan gest gör att man orkar hur mycket som helst! Killen uppmanade mig ivrigt att öppna den och det visade sig vara en jättefin oljelampa!

Snart ska jag och Joakim åka till Jönköping och gå på ishockey. HV71 möter Modo. Jag håller på HV och Joakim på Modo... Vi får väl se hur stämningen är i bilen hem efter att HV sopat banan med Modoiterna :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad jag känner igen det där! Fast i vår familj hejas det på MIF (jag), HV71 (pappa) och Färjestad (brorsan). I engelska ligan (fotboll) heja vi också på olika lag... Mamma tycker vi är totalt hopplösa! :D

Trevlig helg!

PS! Hoppas HV vinner. MoDo? Är han inte rikigt klok?! ;)

Anonym sa...

Gulligt att du fick en julklapp... det är sådana där stunder, med eleverna, som gör allt slit och kämpande värt det.