söndag, januari 29, 2006

Inredning

Jag läser en blog om inredning. Husmusen tipsar om massa olika saker i inredningsväg. Allt från designade, dyra saker till enkelt julpyssel. Jag tycker det är rysligt roligt med inredning och inredningstidningar. Hemma-hos-reportagen är roligast. Att få se in i andras hem hur de har det och hitta tips och inspiration. Och eftersom jag gillar det hos andra så kanske jag får bjuda på något liknande själv. Ni vet "det som du vill att andra ska göra mot dig, det skall du också göra mot dem..." Så här kommer därför två bilder på en inredningsfavorit, nämligen Paradisverkstaden.
Paradis
Paradis2
De två översta är bomber (ljuslyktor), sedan kommer ett ägg och sist ett äppelfat.

Paradisverkstaden ligger på Öland, vilket för övrigt är mitt favoritlandskap. Det kan ju knappast bli bättre?!! Makarna Eva och Olof Paradis designar och tillverkningen sker på verkstaden i Färjestaden. Ett besök på Paradisverkstaden är en underbar upplevelse som inte gör sig i text. Det är inte bara en affär utan lika mycket ett museum/upplevelse/inspirationskälla/utställning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ah, här får du en utmaning:

Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande.

Anonym sa...

Verkligen snyggt!

Kram Linda