fredag, juli 21, 2006

The world's fastest Indian

Igår kväll såg vi två filmer. Var och en bra på sitt sätt. "Varannan vecka" av och med bröderna Herngren. Den var rolig och träffande. Jag skrattade högt och hjärtligt flera gånger. Tidigare på kvällen såg vi "The world's fastest Indian" som var helt suverän! På omslaget står det "based on one hell of a true story". Jag var rörd till tårar flera gånger enbart pga av filmen och dess innehåll men också pga Anthony Hopkins enastående skådespeleri! Superlativerna räcker inte för att beskriva hans rollprestation i den här filmen.

Öland visade sig tyvärr inte från sin bästa sida. Otur med vindarna gjorde att vattnet inte var så badvänligt. Men man är ju ingen kruka så några dopp blev det ändå. En kväll åkte vi till Byrum där det finns raukar.
Raukar
En annan kväll var jag och Jocke ute och åt. Jag åt pasta med kyckling, soltorkade tomater och färska örter och Jocke tog oxfilé tournedos med kapris och citronvinaigrette och till det drack vi givetvis rödvin. Mycket, mycket gott!
Hjul
Nu är vi hemma några dagar och laddar batterier och tvättar. På måndag åker vi till Helsingborg (restaurangtips mottages gärna) där vi stannar en natt på hotell. På tisdagen bär det av till min gamla hemstad Malmö där vi på kvällen ska gå på Hugo Åbergs Memorial, trav, och även där ligga en natt på hotell. Jag hoppas att vi kommer hinna strosa runt i Malmö på dagen, fika, promenera, minnas en del och gå i inredningsaffärer. Visst finns Lagerhaus kvar??!
Jag avslutar med en underbar solnedgång i underbara Byxelkrok.
Solnedgång

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jepp.. Lagerhaus finns kvar i malmö.. och granit.. och bolagret (som är som lagerhaus, men med möbler också..) :D

Hmm.. resturang i helsingborg är jag dålig på.. Är sällan ute och äter. Vi brukar isf. tura med båtarna.. :D På måndagar är det räkfrossa på aurora och medelhavsbuffé på Hamlet..
http://www.tura.scandlines.se/

Det är helt underbart med regn idag. Har varit i full gång med att våttorka allt här hemma.. Och snart åker dammsugaren också fram :D

Ha sköna dagar i skåne!! :D

Anonym sa...

Olssons skafferi i HBG har en hel del gott...italienskt:)