måndag, augusti 14, 2006

Regntunga skyar

Hon vaknade och tänkte redan innan hon såg klockradion att det var nog dags nu. Sakta vände hon sig om och såg de röda siffrorna. 05.27. Det var dags. Redan innan hon var uppe ur sängen hörde hon regnet. Ett ilsket strilande på blöt asfalt. Han frågade:
- Är du uppe?? Ska du verkligen?
Hon ryckte på axlarna och svarade:
- Jodå, det ska jag.
Hon gick till garderoben och plockade fram regnkläderna. På med gympadojjorna och keps som skydd för de blöta dropparna. Så gick hon ut och promenerade i 60 raska minuter. I regnet.

Och nu sitter jag på jobbet och är så nöjd med mig själv :-)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Guuuuud vad du är braaaaaaa!!!!!! fasen jag SKA ta mig en promenix på morgonen iallfall EN dag denna vecka.

Kramis

Anonym sa...

Guuuuuu, så ointressant läsning!
Saknar helt substans, ingen nerv, totalt blodfattigt!

Skulle inte få för mig att kommentera detta, inte ens det lilla, lilla minsta kommentaren!

Hm...

Fast, lite avundsjuk, kanke, men bara lite!

Malena sa...

Men vilken evig tur att du kan välja bort den här bloggen då. Och hörrudu, försök prioritera din tid bättre. Ägna inte din tid åt att läsa och till med kommentera urdåliga bloggar, det verkar ju direkt ointelligent...

Surfa du vidare, jag och mina läsare är nöjda här!

Hejdå med dig :-)
/Malena

Anonym sa...

Hallå Gumman!
Jag är då helt nöjd här, även om vissa inte har vett att uppskatta din blog : )
Och jag är gräsligt impad av din karaktär! Hoppas att du ändå orkar med promenix med mig någon dag, kanske nästa vecka??
Stora kramen!

Anonym sa...

Wow.. vad duktig du är. Blir impad av din vilja och ork!

Anonym sa...

Jösses vilken disciplin du har!! :) Jag skulle nog lagt mej i sängen och somnat om... hihi. Ni finns det lite bilder på vårt hus, fast omöblerat än så länge. Kika gärna in!! Ha en fin dag!!

//Rebecka

Anonym sa...

Fortfarande lika tråkigt...att läsa...

Från någon du känner...en del...

Anonym sa...

Vem behöver fiender med sådana "vänner"...?
Lilla anonym måste ha gott om fritid om den tillbringas med att läsa tråkiga bloggar;)