lördag, augusti 12, 2006

Lugn lördag

Idag är det och det fortsätter vara en lugn lördag. Just nu tvättar jag som så ofta på lördagar. Min mamma har alltid tvättat på lördagförmiddagar och det har jag visst tagit efter... Senare ska vi fixa med lite mat inför kvällen. Vi ska grilla med Jockes mamma och hennes man samt Jockes bror med flickvän. Kanske blir det också en runda Pictionary.

Ikea igår var trevligt. Vi spanade på mycket men köpte enbart en hylla. Som vi inte ens vet var vi ska ha... Men snygg var den! Gustaf var inte på sitt bästa humör, lite kinkig och kanske lite sjuk. Men jag fick några härliga, blöta pussar över hela ansiktet på slutet i alla fall.

Jag har haft internet länge och känner ganska många på nätet. Någon har jag träffat IRL men de flesta är såna vars dagböcker man läser och vars gästböcker man skriver i. Människor som jag ändå "känner" väl och vars liv man har god insikt i. Människor jag gillar mycket trots att jag bara läser deras ord. Häromdagen började jag prata med Lina på msn. Jag har följt henne och hennes liv i många år känns det som. Nä, men kanske i 3-4 år i alla fall. Vi skriver regelbundet i varandras gästböcker men har aldrig pratat närmare än så. Så häromdagen började vi prata på msn och hon visade sig vara precis så go och bra som jag trodde! Himla vad roligt det är när det blir så!

Inga kommentarer: