söndag, oktober 15, 2006

Har du lagt ner bloggen?

Undrade Jocke nyss. Jag vet inte, kanske, eller inte egentligen men jag har inget att skriva ju, svarade jag. Då svarar Jocke att ha en blog handlar väl om att skriva om vardagen även om inget superspeciellt händer??! Och det är väl så det är varför här kommer ett ganska innehållslöst inlägg.

I fredags var vi på trevlig middag-spelkväll hos mina föräldrar. Vi spelade ett nyinköpt spel som hette Brainstorm. Kanske man inte borde dricka så mycket rödvin om man ska spela detta??! Trevligt hade vi i alla fall.

Jag och Ulla promenerar på morgonen. Kallt och kyligt och just nu ganska tungt. VI ska hålla ut två veckor till har vi sagt. Då är det höstlov och det blir automatiskt en paus.

Jag har börjat på magdans eller orientalisk dans som det heter. Oerhört jobbigt men hur roligt som helst!

Igårkväll lagade jag och Jocke god medelhavsmat här hemma. Ugnsbakad fetaost, stekt zucchini, lammfärsbiffar fyllda med fetaost, klyftpotatis med rosmarin och parmesanost, kycklingfilé, tzatziki. Och det till det ett fantastiskt gott rödvin; Monti Garbi Ripasso 2003.

Nu ska jag återgå till att inte göra någonting alls.

1 kommentar:

Anonym sa...

hög-klasas-inlägg tycker jag!! det är ju precis detta som är kul att läsa om, folks vardag med vad det innebär!!

Myspys med medelhavsmiddag, den idén måste jag norpa så man kan drömma sig bort till sommaren lite i höstrusket :)! Kramis!!