fredag, oktober 20, 2006

Äntligen fredag!

Äntligen fredag och även om veckorna går fort så har just den här veckan varit seg. Igår hade vi vinprovning med jobbet. Mycket roligt och intressant. Vi provade 4 olika druvor, två från Italien, en från Spanien och en från Chile. Och till detta åt vi förstås god mat. En lyckad kväll och kul att träffa kollegorna "civilt".

Kvällen innan, dvs i onsdags, var det magdans igen. Och himla vad roligt det är! Det är 90 minuters stenhård koncentration varvat med stora skrattanfall. Och värsta träningen! Idag har jag massor med träningsvärk i massor av muskler :-)

Ikväll ska vi laga mat och bara mysa här hemma. Jag gillar inte hösten värst mycket, trevligt är dock kvällarna med tända ljus. Och det tänds massor med ljus här hemma på kvällarna!
Imorgon ska vi gå ut och äta med Joakims lillasyster och hennes kille. Italiensk meny som vi hoppas mycket på.

Och på söndag... Då ska jag träffa Moltas! Kära nån, det pirrar i magen bara jag tänker på honom :-) Jag omplacerade ju honom i dec -04 och har knappt kunnat se honom på kort för att saknaden varit så stor... Nu på sistone har en längtan om att få träffa honom igen vuxit sig starkare. Jag har känt efter och kommit fram till att jag vill träffa honom och att det skulle vara mer roligt än jobbigt att göra det. Jag har hela tiden vetat att hans nya familj välkomnar mig och han bor ju bara två mil härifrån så i veckan gjorde jag slag i saken och tog kontakt. Jag var mer än välkommen på söndag. Så nu ska vi dit. Vi, jag tar givetvis med mig Joakim för lite stöttning kommer jag nog behöva, ska vara där kl 14 på söndag! Och det ska bli så kul även om jag säkert kommer tjuta massor!
borås
Här är jag och Moltas på övningsfältet i Skövde och tränar räddning. Moltas var godkänd räddningshund och var, om jag får lämna en subjektiv åsikt, en mycket duktig sådan innan han blev sjuk i struma! Han är nog också (förlåt mig Jocke :-) ) den snyggaste mannen jag haft vid min sida!

Inga kommentarer: