lördag, oktober 21, 2006

Överkast

Idag var vi ute på stan på förmiddagen med siktet inställt på ett vinrött överkast på Hemtex. Mycket riktigt, där låg det i hyllan, snyggt som attan. Vi kollade runt efter andra färger för att slutgiltigt bestämma oss men alla de andra färgerna var slut! Vi var dock helt nöjda med vinrött så vi började plocka till oss snygga, matchande kuddar. Då kollar Jocke på storleken och vi inser att det är en storlek för litet... Så då gick vi därifrån mycket besvikna och trösthandlade vackra ljusstakar från Sia istället.
Sia
Ikväll ska vi ut och äta italiensk mat. En krog i stan erbjuder två rätter för 115 kr och tre för 130 kr. Jag har bakat en kaka så vi satsar på förrätt och huvudrätt. Vi ska ju hem hit efteråt och spela spel. Just nu pågår projekt övertalning; att Joakim ska köra hem till sin jobbarkompis och hämta Buzz.
Kakan är ett nytt recept med passionsfrukt och lime och grädde och en massa annat gott. Jag kan säga att om kakan blir så god som smeten (!) så är jag mer än nöjd!
Sia2

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu var det ett tag sedan jag var här och läste. Men vilka underbara bilder från er resa. Isch så sugen jag blev att resa igen. Vi har ju vårt smultronställe på Samos :)

Å så spännande att ni ska träffa Moltas. Undrade just var han tagit vägen. Kommer ju ihåg att han blev sjuk, eller hur var det ? Du kanske tar några bilder så vi nyfikna bloggläsare så får se på Moltas igen :)
Men jag förstår att det kommer att bli känslosamt att träffa honom igen. Fast det måste kännas bra att veta att han kommit till en bra familj.

Hade gott
Christina

Anonym sa...

Vad snyggt det blev med ljuslyktorna :)