söndag, oktober 22, 2006

Molleboll!

Idag har jag varit och träffat Moltas! Och det var helt superduperjätteroligt! Joakim har alltid sagt att Moltas var så stor och jag har svarat "äh, det var han inte alls..." Men nu är jag benägen att ändra mig. När han kom rusande till dörren och kastade sig över oss på typiskt Moltasmanér så var mina första ord "men vad stor du är!" Och det intrycket består, han är jättestor :-)
Och charmig! Jag krälade såklart runt på golvet och kelade och klappade och kliade. Han bökade precis så som jag minns och ville vara nära, riktigt nära.
Moltas4
Han var lika pussig som jag minns och överröste mig med pussar. Jag hade naturligtvis med mig godsaker, rå blodpudding och grisöron. Blodpudding hade han inte fått någon gång så det var nog ett kärt återseende från hans sida. Han hade inte glömt det vi tränat in:
Moltas1
En annan sak jag alltid höll hårt på var att han skulle titta på mig innan han fick varsågod och det hade han heller inte glömt:
Moltas3
Moltas2
Fast det var segt att slita blicken från blodpuddingen på golvet och behöva titta på mig :-)
Sedan gick vi ut en runda på gräsmattan och de gamla lydnadstakterna var det minsann inget fel på.
Moltas5
Jag körde igenom momenten i lydnadsklass ett och de satt som en smäck!

Summa summarum så var det underbart roligt att träffa honom igen och jag tjöt inte förräns i bilen på vägen hem :-) Och då var det glada tårar, han lever ett superliv och det känns fantastiskt! Jag får träffa honom så ofta jag vill och även tävla och jobba med honom om jag vill det.
Moltas6
Nu rinner dock tårarna igen (fånigt för det finns inget att gråta över) så nu ska jag sluta... Puss Moltas!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin han är, Moltas. Kul att han kom ihåg din träning också :D Måste vara härligt att få träffas sådär igen. Men jag förstår att det kom tårar.. Vem hade inte börjat tjuta..? Men han verkar ju ha det bra hos sin nya familj :)

Anonym sa...

Åhhhhh vad fin han är!!!!! Blir ju nästan tårögd själv..*snyft*. Hundar är bara för härliga!!!!

Skönt att han har det bra iallfall och finns inte alltför långt bort om det kniper..

Kramis

Anonym sa...

Han är så HIMLA fin Moltas... förstår om du saknar honom - det gör faktiskt jag med lite... fingrabben. Härligt att han mår så bra.