lördag, december 16, 2006

Jag vill resa!

Hela förmiddagen har jag suttit och surfat på resor. Dominikanska republiken, Thailand, Trinidad, ja till och med på Kanarieöarna. Jag vill sola och bada och vara i värmen och vattnet!
Jag är lite tveksam inför att åka till Thailand. Jag var i Khao Lak 2001 och hade förvisso två underbara veckor men det finns många nackdelar med Thailand. Den ständiga luftfuktigheten höll på att driva mig till vansinne och tyvärr också alla äckliga ödlor, grodor och diverse andra reptiler. Jag for verkligen illa av dessa djur under den resan. Paddor stora som tallrikar överallt. Men stränderna, baden, snorklingen, maten och de ständigt leende thailändarna är ju förstås lockande! Vi får väl se hur det blir, de där resorna är ju inte gratis precis... Vi är ju också sugna på att återvända till Skopelos i september. Plus att Grekland erbjuder flera andra intressanta öar. Vi får väl som sagt se...

Idag ska Joakim åka till sin farfar och hugga gran. Och vi tar in den i eftermiddag och klär den ikväll. Så mysigt! Jag har köpt nya ljus i år. En slinga med många små ljus, blir det bra så kommer nog en bild. Annars blir jag nog förbannad och sur och då kommer inga bilder.

Inga kommentarer: