lördag, januari 13, 2007

Lite mer fart idag

Idag har vi varit hos svärmor och fikat en stund. Planerat och pratat. Nu sitter vi och surfar vid varsin dator, socialt eller hur?
Igår såg vi den svenska filmen "Offside" och den var bra. Charmig och enkel vardagskomik som jag gillar. Vi skrattade högt på flera ställen. Ikväll ska vi se "The guardian" och "Sum of all fears". Den senare bygger på en bok av Tom Clancy om FBI-agenten Jack Ryan. Jag gillar Clancys böcker skarpt och har läst de flesta.
Innan det är filmdags ska vi äta kyckling med ostgratinerad potatis. Potatisen är ett nytt recept med sambal oelek, vitlök och kvibilleost. Jag hoppas och tror att det kommer bli gott!

Imorgon ska jag iväg en stund på förmiddagen och hjälpa till med en bedömning på en blivande räddningshund. Eller ja, jag ska inte hjälpa till med själva bedömning utan jag ska figga (gömma mig) samt göra en hanteringsövning med hunden. Hunden har aldrig träffat mig och det är det som är meningen. Räddningshundar måste tillåta att okända bär dem, lyfter dem upp och ner på saker, ja hanterar dem helt enkel.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch vad jobbigt med migrän :( Hoppas du mår bättre nu och att du mår helt bra imorgon.