torsdag, januari 18, 2007

Egentligen

har jag ingen inspiration men för de som eventuellt är här och läser så ska jag skriva ett inlägg. Jag jobbar med projektet idag så jag är hemma och tur är väl det då jag har en grym huvudvärk. Projektet jag håller på med heter RISK-projektet. Kanske har jag skrivit detta innan? Det handlar i alla fall om hur vi i skolan kan arbeta alkohol- och drogförebyggande på olika sätt. Det ingår också att jag ska se över och kanske utarbeta en modell för hur vi ska tackla de "svåraste" eleverna i skolan. De som skolkar, som inte har betyg och som löper stor risk att hamna snett. Ett mycket intressant och viktigt arbete. Jag har läst massor av forskning och litteratur vilket är jätteroligt. Det är sånt man inte hinner med i vardagen.

Vi har sett en ny film i vår favoritkategori; verklighetsbaserat sportdrama. "The Gridiron" som handlar om ungdomar som sitter i ungdomsfängelse i USA. De börjar, via en vårdare på fängelset att träna amerikansk fotboll tillsammans. Filmen handlar om deras första säsong och framkallar naturligtvis både skratt och tårar. Mycket bra!
Vi har också sett Kevin Costners nya "The Guardian" som är en film om kustbevakningen. Costner spelar en gammal garvad räddningsdykare som tjänstgör på kustbevakningens utbildning. Där möter han unge Ashton Kutcher och vi får sedan följa hans utbildning och dramatiken på slutet uteblir förstås inte. Också mycket bra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för alla bra filmtips man får här!! Du är en klippa =)

Hoppas huvudvärken ger med sig =( *blåser på det onda*

Kramis!!!