lördag, januari 20, 2007

Ruskväder

Idag jobbar Joakim extra. Han kommer dock hem snart och då blir det typisk lördagseftermiddag med fotboll och godis på soffan. Soffan på vilken jag redan ligger. Under filten med den bärbara datorn i knäet, Fluffan sover tryckt mot mitt ben och underbara Norah Jones strömmar ut ur högtalarna. Utanför vräker snön ner men jag har det gott här inne.
Jag var dock ute innan. Jag skulle till bolaget och köpa matlagningsvin till kvällens middag. Vädret hade precis slagit om och små snöflingor yrde runt på tvären. Jag cyklade bort och köpte min lilla flaska. Hem igen, parkerar cykeln och tappar då påsen så flaskan går sönder. Det var ju bara att vända om och åka bort och köpa en ny. Hoppas verkligen maten blir god...

Jag surfar en del på Paris naturligtvis. Om du har varit där och har tips så tar jag gärna emot dem. Hotellet känns som en höjdare, 500 m från Eiffeltornet och ändå billigt. När jag gick på gymnasiet talade jag franska flytande. Det gör jag inte idag men jag ska nog kunna göra mig förstådd.
Jag surfar också en del på Grekland och då speciellt Skopelos. Vi hoppas kunna åka dit i september igen. Den här gången kanske med mina föräldrar. 2007 känns som ett mycket bra år!

1 kommentar:

Anonym sa...

MMm Paris...romantiskt!!!!!

Jäkla skit med vinflarran, blev maten värd besväret tillslut???
kramis och ha en bra vecka!!!!