tisdag, februari 27, 2007

Filmhelg

I helgen såg vi flera filmer. Den senaste Beck, "Advokaten". Den var bra, Persbrandt är, som alltid, lysande. Vidare såg vi "Last king of Scotland" som också var bra. Inte riktigt den höjdare som jag hade förväntat mig men naturligtvis en mycket bra film. Forest Whitaker gör en strålande bra Idi Amin och han belönades ju också med en Oscar för insatsen. Vi såg också "The holiday" som är en sådan där mysig må-bra-film. Många bra skådisar, bl a min favorit Kate Winslet. Till sist såg vi en gammal goding, "Good Will Hunting" som ju bara är hur bra som helst! Matt Damon, är liksom Kate Winslet, en favorit som står för sunda värderingar. Damon och Winslet figurerar inte i varenda skvallerblaska, de hänger inte ut sina privatliv på nätet och de väljer sina roller med omsorg.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag ääääääälskade the Holiday, en riktig måbrafilm verkligen!!!!!! blir på bra humör bara jag tänker på den =)


kram på dig!!!