torsdag, mars 01, 2007

Migrän, migrän och åter migrän

Precis så är det för mig de här dagarna. Har varit hemma från jobbet sedan igår och om inget drastiskt händer idag så lär jag få vara hemma imorgon också. Det svider och sticker i ögonen och det är ny, om än mycket otäck, känsla. Tabletterna hjälper inte och det är svårt att sova. Vad gör man? Jag kan tala om att jag får nästan panik av att ha så här ont. Jag klättrar nästan på väggarna. Inte ens det mörka, svala sovrummet ger lindring...

Jaja, nog om migrän. Igår somnade vi till "Ocean´s eleven" som jag sett men inte kommer ihåg. Den är bra så den måste vi nog fortsätta titta på ikväll.
Ett nöje som jag och Joakim brukar ägna oss åt i veckorna är att planera helgens mat. Den här helgen ska vi minnas Grekland på fredagen och äta Bifteki och på lördagen ska vi minnas Skövde och äta familjen Nybergs kyckling. Apropå Grekland så har vi långtgående planer på att åka tillbaka till Skopelos i september. Tanken på att åka dit vi redan varit en gång lockar mycket. Vi vet vart vi vill, vilka stränder som är finast, mysiga vägar, trevliga restauranger och man känner igen sig.
Strand
En grekisk sallad här på Glysteri beach efter ett bad är ju inte fel...

Om det fortsätter töa och vägarna är bra så har vi en ofärdig plan på att åka till Helsingborg på söndag och köpa heltäckningsmatta till bion. Planen innehåller även en tur till Ikea för inköp av två st fåtöljer Stockholm samt ev ett runt, vitt matbord. Men först måste den där hemska migränen ge med sig!!!

Inga kommentarer: