måndag, april 16, 2007

Ny doktor, ny medicin, förhoppningsvis nya tider!

För ett tag sedan var jag hos en doktor för min migrän. Det besöket slutade i nada, noll, ingenting. Efter ett besök på akuten för ett par veckor sedan ringde jag vårdcentralen igen och krävde tid hos någon annan. Jag fick en tid idag och jag träffade doktorn med stort D. Hon var suverän! Ställde frågor, undrade, förklarade och sa tydligt att så här ska du inte behöva ha det. Jag ska hjälpa dig. Utan att jag ens behövde be om det så började hon med att boka in mig på ett återbesök om två månader. Jag fick en ny medicin för akuta lägen och jag fick framförallt en förebyggande tablett! Inderal som är en medicin mot kärlsjukdomar. Hon förklarade, länge och väl, varför migrän är en kärlsjukdom och vad Inderalen kommer göra. Inderal är en betablockerare som hindrar receptorerna från att ta upp vissa ämnen i blodet vilket annars leder till migrän. Medicinen används vanligen vid högt blodtryck och olika hjärtbesvär. Jag har dock fått en låg dos men jag skulle vara uppmärksam på om jag blir för "slö" och orkeslös. Jag ska föra lite dagbok över vad som händer nu de här två månaderna. Det ska bli så spännande! Tänk, tänk, tänk om Inderalen hjälper!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag håller tummarna att den funkar suveränt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Jag HOPPAS dom hjälper på dej. Jag håller tummarna!! :D

Anonym sa...

Jag har Inderal... det är kalas!! Hur bra som helst! Hoppas det hjälper dig!