torsdag, augusti 04, 2005

Minisemester

Ikväll kom vi hem från vår lilla minisemester. Vi har haft det jättebra och till och med ganska bra väder. Vi åkte till Karlskrona i tisdags och strosade på stan och gick på museum.
Karlskrona
På kvällen var vi ute och åt på en supermysig italiensk restaurang, Michelangelo.

Onsdagen började med en stadig hotellfrukost och därefter körde vi till Österlen. Där var vi uppe på Stenshuvud, 97 m ö h. En ganska jobbig och bitvis brant klättring.
M + J
Av alla träd i nationalparken så hittade vi just detta på vägen ner... Tyvärr var det molnigt/disigt så övriga bilder blev inte så bra. Vi hade med oss picknick som vi åt högst upp. Därefter körde vi vidare och stannade på ställen som föll oss i smaken. T ex Brantevik, Simrishamn. Framåt eftermiddagen checkade vi in på vandrarhemmet i Löderup.
Löderup

Vi åkte senare på kvällen till Kåseberga där vi åt på en restaurang samt gick upp till Ales stenar.
Ales Stenar

Idag började morgonen med en näst-intill hotellfrukost på vandarhemmet. Sedan åkte vi via Ystad och Lund upp till nordvästra Skåne där vi besökte Nimis. Om klättringen upp till Stenshuvud var jobbig så var den ingenting i jämförelse med Nimis. Det var svårt, jobbigt och bökigt att ta sig ner och att ta sig upp igen var värsta träningspasset. Riktigt ordentligt brant på sina ställen.