måndag, augusti 07, 2006

Här ska bli andra bullar!

Eller rättare sagt här ska inte bli några bullar alls. Nu får det vara slut på sommarens frossa i mat och dryck. Känner mig uppsvälld som en ballong och mår inte bra, varken fysiskt eller psykiskt. Var ute och gick i en timme innan och stötte på en mycket trevlig jobbarkompis. Vi började prata och bestämde att vi tillsammans ska gå en timme varje morgon. Så imorgon träffas vi kl 05.45 för 60 minuters rask promenad. Det är alltid lättare att komma igång tillsammans med någon. Jag ska givetvis också ändra på kosthållningen och gå tillbaka till fil, fibrer, frukt och andra nyttigheter. Å andra sidan är ju god mat och dryck ett av livets glädjeämnen så på helgerna kommer det finnas utrymme för onyttigheter. Men nog borde det gå att kombinera ett nyttigt och fysiskt aktivt liv med godsaker??! Det måste ju inte vara svart eller vitt. Allt eller inget. Jag tänker satsa på en hälsosam, ibland direkt onyttig, gråzon.

1 kommentar:

Anonym sa...

wooohooo jag känner precis så där!! det här ska vi allt greja.. ( även om jag nog skulle dööö om jag gick upp så där tidigt. jag är djupt impad... om du kommer upp ;))

massa pepp och hejaheja nu. Beach 2007 here we come!! =)

kram på dig!