fredag, augusti 04, 2006

Sista helgen

Idag är det fredag och vi har numera bara en helt vanlig helg kvar tills det är dax för jobb igen. Och det känns helt ok, det känns till och med bra. När jag är ifrån mitt jobb så här så inser jag hur bra jag trivs och hur mycket jag gillar mitt jobb. Jag jobbar som skolkurator på två skolor, från förskoleklass till år 9. På måndag börjar all personal med gemensam start och sedan följer planering tills eleverna kommer den 14.
Det känns också helt ok att börja jobba när man har en semestervecka kvar... Den 18 september åker vi till Skopelos, Grekland i en vecka!

Igår var vi på grillkalas hos svärfar tillsammans med Jockes syskon och deras familjer. För första gången på länge, mycket länge, så var ALLA samlade och vi hade så roligt och trevligt. Gamla minnen drogs upp och vi skrattade högt och hjärtligt flera gånger.

Idag kommer M som vi är stödfamilj till och hon stannar till söndag. Det blir en lugn helg med film, mat och tvättande imorgon förmiddag. Jag ska försöka klämma in någon promenad också. Konstigt att det ska vara så svårt att få till...

Inga kommentarer: