onsdag, augusti 02, 2006

Skåne, favorit i repris

De senaste dagarna har vi återigen varit i Skåne, nämligen i Skälderviken. Vi har solat, badat och varit på bilutflykt till Torekov längs med vackra Bjärehalvöns kust.
Torekov
Charmiga små gränder i vackra Torekov.
Vi har också hunnit med en tur till flygmuseet på gamla F10 samt god mat och dryck. Inne i Ängelholm hittade jag flera släktingar.
Elisabet
Min yngsta brors flickvän var där.
Eva
Likaså min mamma.
Kjell
Till och med min svärfar var på plats.
Torsten
Döm om min förvåning när även min morfar var där.

Att gå på museum på F10 var en höjdare. När jag var 18 praoade jag där en vecka och sista året på gymnasiet gjorde jag hela mitt specialarbete om just F10. Under praoveckan var jag i flygledartornet och nere "på plattan", dvs där planen tankas och görs i ordning före och efter flygning. Jag har alldeles på egen hand tankat ett J 35 Draken!

Jocke
En kväll var vi ute och cyklade i över en timme. Här är Joakim inne i Skälderviken, precis vid hamnen på väg norrut.
Solnedgång
Samma kväll blev senare så här vacker. Skälderviken med omnejd tillhör definitivt våra favoriter och stuga för nästa år är redan bokad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken vacker bild den där övre!
Om jag kunnat skulle jag ha teleporterat mig bums dit, det såg så charmigt och mysigt ut!