tisdag, augusti 08, 2006

Nöjd och mätt

Klockan ringde 5.30 i morse och jag steg upp, förvånansvärt lätt med tanke på att jag knappt sovit en blund inatt. Mötte Ulla
kl 5.45 och sedan avverkade vi 60 minuters rask promenad. Frukost efter det och sedan på cykel till jobbet. Nu ligger jag med gott samvete i soffan och glor på tv.
På väg hem från jobbet svängde jag in på Willys för att handla lite och hittade grekiska dolmades eller dolmadakia på konservburk. Tror man kan använda båda namnen, någon som vet? Underbart goda risfyllda vinbladsdolmar. Så nu har jag ätit dolmar med fetaost, rödlök, ruccola och tomater. Grymt gott och om några veckor är jag i Grekland och får äta den äkta varan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ouu.. dom där dolmades eller vad det hette lät spännande.. På konservburk.. hmm.. Måste jag se om jag hittar ngn gång. Lät spännande iaf :D

Hehe.. typiskt att du skulle missa butiken med rabattkupongen när ni var i malmö. Men butiken är nog helt ny.. jag såg inte den sist jag var där iaf.

Visst är handduken söt.. Och den gör ju sej bra på ungsluckan :D

Anonym sa...

va duuuuuuktig du är!!!!!!!

och jag är inte ett dugg avis på dig som får åka till Grekland grrrrr ( joooooo!!!!)

kram!