tisdag, november 28, 2006

Lussekatter

Jag och min kära mamma har en tradition att baka lussekatter tillsammans och det har vi gjort idag.
Lussekatt1
Vi gjorde en dubbel sats och fick drygt 80 st. Det luktar så underbart gott och det börjar verkligen kännas att julen närmar sig. Efter baket var jag och köpte två stående adventsstjärnor. En står nu på sideboard-et (konstigt med svensk ändelse...) i vardagsrummet och en står i det ena fönstret. I det andra fönstret står en klassisk ljusstake. Jag är nöjd. Gardinerna i köket däremot är jag inte nöjd med! Det blir en sväng till Hemtex imorgon för inköp av nya...
Lussekatt2
Jag hade två längder med röda hjärtan på sedan förra året och jag skulle bara komplettera med en enfärgad röd kappa till lilla fönstret. Det visade sig att de röda färgerna inte alls stämde och sånt där kan reta ihjäl mig. Jag skulle inte kunna hänga upp dem utan att gräma mig. Så det får helt enkelt bli nya.
I sovrummet hade jag planerat för en hängande vit stjärna men jag hade naturligtvis glömt rullgardinen. Så nu vet jag inte vad vi ska ha där. Risken för att vi måste köpa något nytt är överhängande... Och nej, tyvärr är vi inte gjorda av pengar. Min älskade sambo får leka elektriker och försöka laga en gammal ljusstake som är sönder.
Jag ska försöka bjuda på lite bilder senare i veckan.

Nu är jag så trött att jag mår illa. Jag sover jättedåligt just nu. Svårt att somna, vaken mycket under natten och jag börjar titta på klockan tidigt, tidigt på morgonen. Usch och fy, vi får väl se hur det blir i natt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag och mamma brukar brukar också baka lussekatter tillsammans.. Det är mysigt :)

Jag blev supersugen på lussekatter nu ju.. ;)