onsdag, november 29, 2006

Välkommen advent

Innan jag skriver vidare vill jag med massor av kramar tacka för de fina inläggen i gästboken! De har rört mig ända in i hjärtat...

Sedan jag kom hem har jag fixat med de nyköpta gardinerna till köket. Jag var på Hemtex som hade 50 % på allt i butiken. Jag köpte två paket med två längder i varje. De hade ingen kappa. Två längder till stora fönstret och så gjorde jag om en längd till en kappa till lilla fönstret.
kök1
kök3
Det blev även en liten duk ovanpå linneduken på köksbordet. Jag är nöjd! Men det har varit slitigt med att få dem jämnlånga och raka. Jag tycker det kvittar hur mycket man mäter, de är ändå ojämna och sneda när de kommer upp. Eller vad säger du mamma??!
Motivet är galna, glada och goa änglar.
kök2

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ohh vilka fina julgardiner! Mysigt kök! Vilket påminner mig om att det kanske är dags att hänga upp julgardiner här också, första advent nalkas ju =)

Anonym sa...

Åh så fiiiiiiint!!! jag var och nöp i de där gardinerna jag med men tillsut valde jag ett par vita med söta tomtar på!! och några löpare.. de hade verkligen lyckats med jul-motiven i år på Hemtex tyckte jag!!!


kramis

Anonym sa...

Åhh.. vad fint och mysigt det ser ut :)
Trevlig advent!